1 Recordatori de què es va fer en la sessió anterior.
2 Presentació de continguts: Perspectiva
Entenent el punt de vista estàndard «Top Down» de RPG
Perquè és important entendre la perspectiva
3 Part pràctica: Continuació de l'activitat pràctica proposada al final de la sessió anterior, la configuració del primer mapa seguint aquests passos:
o Pas 1: Creant el mapa base
o Pas 2: Primera característica geogràfica dominant
o Pas 3: Afegint la Muntanya al nostre Poble
o Pas 4: Variacions d'alçada
o Pas 5: Col·locant les nostres àrees
o Pas 6: Creant camins
o Pas 7: Omplint les Àrees Buides i Decorant
o Pas 8: Afegint Events Decoratius
o Pas 9: Ajustant les ombres
4 Debat sobre els videojocs que juguen els nois i noies del casal, sobre la presència o absència de personatges protagonistes femenins i dels rols que tenen assignats. Durant aquesta activitat s'ha parlat sobre la inclusió als videojocs i s'han arribat a les conclusions següents:
Hi ha una major tendència a la masculinitat amb relació als personatges principals.
La presència de personatges femenins en molts jocs de guerra és gairebé nul·la.
En tot moment els i les alumnes han estat conscients d'aquesta diferència tot i que afirmen que últimament ha millorat. Han donat exemples com Fortnite o The Last of us 2 on hi ha una forta presencia femenina.
Finalment, s'ha acordat que es crearà un personatge principal femení i un altre de masculí en el seu joc de RPGMaker.
5 Presentació de continguts: Personatges
Què conforma un personatge
Estadístiques de personatge i Recursos
o Consistència de les característiques i dels recursos
o Concepte de disseny de personatges: varietat
o Començant amb la solapa Class
o La solapa Actor
o Crear Habilitats
o Fórmules de Dany
o Connectar Habilitats i Classes
6 Part pràctica: Configuració dels personatges del propi joc.